Diversen vangstberichten van onze Forum leden

Een greep uit de vangstberichten, die zijn geplaatst door onze forum leden op ons visforum, leuke verhalen met fantastische foto's erbij.
Heeft u ook interesse om uw vangstberichten te plaatsen op ons visforum,
zodat ook wij kunnen genieten van uw vangstberichten en foto's zoals u van ons, dan aarzel niet en meld u snel aan op ons zoetwater visforum

Zaterdag 26 Mei, (2012) - De Bergse Maas

Beste vissers,

hier een verslag van de forumdag aan de Bergse Maas. Weertje was perfekt, de vangsten  niet om over naar huis te schrijven!!

Ffkes serieus, eindelijk!!! 25 mei the day before, smsjes van Jan en Jan, morgen om 6 uur aan de waterkant i.v.m de warmte?? Geen probleem. Hehe eindelijk is het zo ver na 3x uitgesteld te zijn geweest ging het vandaag gebeuren. FORUMDAG!!!!

Het weer was dik in orde net als het gezelschap. De vangsten vielen helaas een beetje tegen. Het duurde even voordat de eerste vis boven kwam, het begon met enkele voorns en windes. Ffkes een andere onderlijn met kleinere haak eraan en vissen. PAF!! nog voordat de korf de bodem raakte, lag me made al achter in de keel van een mooie winde. Ook Jakke begon zijn visje te vangen, geen vette vissen. Maar er kwam toch vis boven. Na die winde volgde er nog een mooie kolblei en een flinke bliek.

Toen maar ffkes gaan ouwehoeren bij Johan, eens kijken naar zijn zo juist ontmaagde heavy feeders. Gelijk nog wa tips gegeven, zodat hij hopelijk ook een visje zou vangen, want daar gaat het toch om dat we allemaal wat weten te vangen.

Ineens zie ik in mijn ooghoek de Jan zich het schompes trekken en draaien!! BRASEM!!! en wat voor eentje, zo'n mooie flinke vis. Daar kwamen we voor. Helaas ving alleen Jan een 3 tal mooie brasems, en moest de rest het doen met iets kleinere vissen.

Nou heb je 1 probleem in de Bergse Maas, de stroming verdwijnt altijd voor een uurtje of wat. Vandaag duurde het iets langer als een uurtje. Geen stroming is geen vis daar. Na een tijdje visloos te hebben gezeten ving plots Jakke nog een bliekske en een voorn. Ja, gaan ze weer azen?? Nee, nix nog geen leeggezogen made. Dan nog maar ffkes doorbijten, want da was het op een gegeven moment gewoon door bijten en hopen op stroming.

Net toen Jakke en Johan hun spullen hadden opgeruimd en afscheid hadden genomen. Kwam de stroming terug. En ja hoor het was Jan, die bijna direct beet kreeg. Een flinke vis, ik direct van mijn kist gesprongen om een  te maken van DE vis. Maar er kwam geen vis. Onderlijn kapot, 18/00 onderlijn zo PATS in 2 stukken!! Zo gaan we nooit weten wat er in Jan zijn haak heeft gebeten.

Alee, twas een geslaagde dag!! Hoorde iets aan de waterkant dat men mss terug ging keren naar de Bergse Maas om te vissen. Laat het maar weten!! Uitslag: Jan 3 brasems, Jakke 9 vissen (voorn,bliek en kolbie) Martijn 7 vissen (voorn,winde,kolbie en bliek) onze Johan heeft helaas nix weten te vangen. Maar we hebben hem toch weer iets kunnen leren.

Manne, bedankt voor het komen en op naar de volgende!!!

Groeten,

Martijn, Jan, Jakke en Johan

Zaterdag 28 April, (2012) - De Kasteelvijver in Elsloo

Beste vissers,

Vandaag zouden we eigenlijk de forumvisdag gaan vissen aan de Bergse maas, maar aangezien er behoorlijke slechte weersvoorspellingen voor die locatie gemeld waren hebben we het helaas wederom moeten verzetten. En aangezien het weerbericht voor Zuid-Limburg aardig goed was met een temp. van 20 graden is Martijn maar afgekomen naar het zuiden om toch een dagje te (kunnen) komen vissen aan de Kasteelvijver in Elsloo.

Ik was rond de klok van 10:00 uur aanwezig op de vijver, en Martijn volgde wat later vanwege een foutje met zijn navigatie. Ik was dus alvast begonnen en met de komst van Martijn werd gelijk mijn feederhengel van de steun afgetrokken, ja hoor een spiegelkarper van 68 cm, man wat is dat sterk op een feederhengel.
Al snel volgde Martijn ook met een paar goede sterke spiegels, ook had hij zijn feederhengel omgeruild voor de vaste hengel en ja hoor ook daar een paar mooie karpers mee gevangen ... en dat elastiek aan de vaste stok, had het behoorlijk zwaar en werd wel uitgetrokken tot een dikke 2 meter ... maar hij heeft ze gelukkig kunnen binnen halen.

We hebben een leuke dag gehad met zo'n 20 graden en met eigenlijk voor de kasteelvijver een slechte vangst, maar toch hebben we er een 15 stuks kunnen uithalen ... wat de dag toch weer goed maakte.

Als laatste wil dan ook Martijn bedanken voor de leuke dag die altijd voor herhaling vatbaar is met de volgende keer hopelijk wat meer leden van ons visforum.

Woensdag 07 Maart, (2012) - De Smalle E t.h.v. Drachten

Hoi mannen.

Gisteren met mijn beide zoons gevist in de Smalle E in Drachten, een gigantisch mooi viswater op een paar minuten afstand van het huis van mijn zoon.
En waarom het Smalle E heet weet ik niet want het is een groot stuk water.
We zijn om 9.30 uur begonnen met een droog weertje, het bleef tot 11.30 uur droog maar toen begon het toch te waaien en te regenen, man man man....wat een pokkeweer zeg.
Dit bleef doorgaan tot een uur of 7 in de avond, toen de boel maar ingepakt en naar huis toe.

Mijn zoon Jelle ving 2 dikke voorns met de matchhengel en ik zelf ving ook 2 dikke voorns met de feederhengel, mijn andere zoon Simon zat op de karper en heeft 1 keer een run gehad. (waarschijnlijk een brasem)
Dus al met al weinig vis en behoorlijk slecht weer.
Maar toch een mooie gezellige dag gehad in de Megakarpertent van Simon, een biertje erbij en een lekkere pan Nasigoreng.
We hebben gewoon de slechste dag uitgekozen wat het weer betreft, maar dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Groetjes forum lid Henk, Simon en Jelle,

Zondag 26 Februari, (2012) - Visvijver Blankershove te Oud-Gastel

Ja, tis gelukt !!!!!!!!!! Heb vis weten te vangen en op de foto weten te zetten.

Vandaag wezen vissen op de Blankershove vijver te Oud Gastel. Was eigenlijk een spontaan ontstaan idee, was er eigenlijk nie op voorbereid om te gaan vissen. Dus mijn aas arsenaal liet wat te wensen over.
Dan maar met pellets,mini boilies en het oude vertrouwde mais aan de slag en proberen een paar karpers tot een aanbeet te verleiden. Feeder en matchhengel meegenomen om het te gaan proberen.

Hengels opgetuigd stek in gericht en de eerst toeschouwer stond al in me nek te hijgen. Voerplek opgebouwd met de feeder en als aas een 10 mm monstercrab boilie.
Met de match hengel een voerplek opgebouwd met wat mais en kemp. De ene na de andere toeschouwer kwam een praatje maken. Zat ff nie op te letten en zag in een oog hoek de lijn van me matchhengel strak lopen. VIS, VIS!! Zou een bekend visser in NL staan te roepen. Maar zo zijn we niet en probeer voorzichtig de vis richten mijn schepnet te begeleiden. G*dv*r mijn onderlijn gebroken. Snel een nieuwe en verder vissen. Na een uur beet loos aan de waterkant te hebben gezeten. Toch maar de vaste stok gepakt. Had me eigenlijk voor genomen deze een NIET te gebruiken. Maar om nou zonder vis thuis te komen, das ook zo wa.

Bleek toch een verstandige keuze te zijn het duurde nie lang of mijn dobber ging al onder. Mis, g*d*e*r gaat lekker vandaag. Na een 5 tal minuten ging hij weer onder. Een blankvoorn kon de maiskorrel aan de haak niet weerstaan. Ff later nog een blankvoorn. Dit komt goed dacht ik, maar uit het niets de beet er uit.
Hee, wa was da een voorzicht tikje verraad vis op me stek, uiterst behoedzaam neemt de vis me aas. Tik,tik, beetje naar rechts,tik. Ik dacht das karper!! dobber weg, aanslaan. HHmmm wel wat weinig elastiek uit de top voor karper.Toch weer een voorn?? Nee, een brasem. Helaas moest ik het hier mee doen. 2 blankvoorns en een brasem.

Maar we zijn ff lekker weze vissen en daar gaat het om.

Groetjes forum lid Martijn,

6 en 7 Februari, (2012) - Het Houtdok en het Schelderijn Kanaal t.h.v. Zandvliet - (Belgie)

( Er zijn toch nog enkele Bikkels op ons visforum, die met deze kou een poging gaan wagen )

Gisterenmorgen even geprobeerd op het houtdok te Antwerpen om een snoekbaars te vangen maar buiten een aalscholver die er met een vaart vandoor ging met mijn haring geen beet gezien. Vandaag dan maar beslist om naar het sr kanaal te gaan snoekbaarzen. Eerst Mon om 07.45 uur opgepikt en dan regelrecht naar het sr kanaal. Veel vangen zat er niet in dachten we maar je weet maar nooit, wie niet waagt,,, Onze stokken lagen amper 10 minuten in en de eerste feeder begonnen de trillen als een gek en ja hoor de eerste snoekbaars was een feit. En zo ging het de eerste uren tamelijk goed met als vangst 5 snoekbaarzen.

En als je in de auto zit en je krijgt daar zo'n patat op je stok dan vergeet je al eens dat het winter is en laat je je jas in de auto liggen,, de vis gaat voor.
Rond 11.30 uur was de beet er helemaal uit, nog een uurtje of drie geprobeerd maar neen,,, geen beet meer. Wij toch dik content en denken vrijdag nog eens een poging te wagen op het houtdok. Hopelijk zijn dan die 30 aalscholvers die er gisteren zaten verdwenen zodat we kunnen.
Mon bedankt voor het gezelschap en tot de volgende

Groetjes forum lid Luc en Mon,

Vrijdag 22 Juli, (2011) - Schelderijn Kanaal t.h.v. Zandvliet - (Belgie)

Zoals eerder vermeld zijn we gisterenavond een poging gaan wagen om snoekbaars te vangen. Dit is wel zonder succes gebleven en van armoede heb ikzelf en Mon (Ludo bleef volhouden) .... maar van aas verwisseld en zijn we op de paling gaan vissen. Dit is ons beiden beloond geworden met elk een paling. Ook geen vette maar dan was die verdomde nul er toch af.
Het was een koude avond met een strakke noordwestenwind en hierdoor zijn we na vijf uur vissen terug huiswaarts gekeerd.

Groetjes forum lid Luc,

Zondag 12 Juni, (2011) - Kasteelvijver in Elsloo

Hoi Mannen,

Deze morgen een poging gedaan om te gaan vissen op de maasplassen t.h.v. Stevensweert, de laatste keer dat ik daar had gevist was ongeveer 20 jaar geleden.

Aangekomen daar schrok ik me rot, alles was veranderd en overal vakantie bungalows neer gezet voor onze duitse (vrienden) (wat zijn wij toch blij met ze) en ja hoor alleen te bereiken als je daar een bungalow hebt of een boot in de jachthaven hebt liggen, maar goed toch 1 stekje gevonden maar dat was een tering eind lopen, dus zijn we maar weer afgezakt naar het zuiden en wel mijn vertrouwde kleine stek aan de Kasteel vijver te Elsloo.

De spulletjes opgebouwd en nadat eerste korf het water in ging, gelijk een beet en dat heeft de rest van de vissessie ook zo gedaan .... het was een vangstrijke dag op het kleine kasteel vijvertje.

In totaal heb ik 4 Schubkarpers, 8 Spiegelkarpers, 3 Brasems en 1 Zeelt weten te vangen, ja ja jullie lezen het goed, ook zeelt zwemt daar rond.
Tussen deze vangsten zitten gelukkig deze keer ook wat site records, die we kunnen gaan toevoegen.
Ik heb natuurlijk weer voldoende foto's gemaakt, alleen mijn verontschuldiging voor een eventuele foto met een vis in mijn hand die uit mijn hand springt, maar als je alleen bent dan ben je afhankelijk van de zelf ontspanner op de digitale camera en dat kan wel eens fout gaan als een visje probeert te ontkomen.

Groetjes forum lid Jan,

Dinsdag 07 Juni, (2011) - Van Starkenborgh Kanaal t.h.v. Groningen

Hoi mannen.

Vandaag aan het snoekbaarzen en feederen geweest.
Begonnen in het aduarderdiep waar ik met de feeder 2 kleine kolbleitjes had.
De snoekbaars liet het daar afweten, onbegrijpelijk want dit is een zeer goed snoekbaarswater.

Maar na een beraadslaging met mijn schoonzoon zijn we naar mijn oude stek gegaan waar ik de eerste dag van het roofvisseizoen een snoekbaars had gevangen.
Dit was dus het Vanstarkenborgh kanaal.
Daar kreeg ik na een half uur gelijk een mooie wegloper, en zie daar.....een snoekbaars van 71,5 cm, een mooi beessie.

Toen ik nog bezig was om mijn snoekbaars te onthaken liep mijn baitrunner als een gek af, mijn schoonzoon riep: '' Pa je hebt alweer beet ''
Ja man....ik ben nog bezig haal er maar eruit kerel, dus ving hij met mijn hengel een polsdikke paling.

Bij mij was het daarna met de beet gedaan, maar mijn schoonzoon heeft nog 5 x beet gehad met als resultaat dat ook hij een polsdikke paling ving.
Deze konden wij niet echt mooi op de foto zetten omdat we allebeide een hekel hebben aan paling hebben, dus boven het water gelijk afknippen.
Maar al met al een leuke dag gehad, en toch weer wat gevangen.

Groetjes forum lid Henk,

Vrijdag 03 Juni, (2011) - Het Heegermeer t.h.v. Indyk - (Woudsend)

Beste vissers,

Vroeg vertrokken om op tijd aan te komen aan het Heegermeer t.h.v. Indyk (Woudsend).

Zonder enige moeite liep de (nacht) heen reis voorspoedig, tot op het punt waar de gps schreeuwde .... bij de volgende rotonde neemt u de derde afslag linksaf? terwijl er helemaal geen rotonde aanwezig was, dus maar even gecorrigeerd en we kwamen na een rit van 282 km aan rijden bij het Heegermeer.
Mijn wederhelft had me gezegd van Jan, trek toch lekker een korte broek aan want het wordt warm vandaag, dus deed ik dat .... maar had toch maar een lange broek meegenomen wat later echt een uitkomst bleek te zijn, aangezien het toch een tikje te koud was aan het water voor de korte broek.

Ik arriveerde als 1ste, en nam me gelijk even de tijd om wat foto's te schieten en alvast alles uit te pakken en op het karretje te plaatsen, al snel had ik door dat ik aan 1 kar te kort had .... het was tenslotte maar voor 1 visdag aan het Heegermeer, maar goed beter iets teveel dan net iets te weinig.
Rond de klok van 06:00 uur kwam de auto van Maarten en Henk de hoek om rijden en al snel volgde de auto met Jakke en Frank. Dus na een vroege kennismaking met iedereen zijn we opgelopen om een plekje te zoeken, wat eigenlijk erg moeilijk was vanwege de keien en een kleine helling, maar goed na wat over en weer gelopen te zijn heeft iedereen toch zijn (moeilijk) stekje gevonden.

Na het klaar maken van de hengels e.d. werden de 1ste korven het meer in gegooid en hoefde we niet lang te wachten op de 1ste beten, over het algemeen werd er redelijk gevangen door iedereen, de 1 wat meer dan de andere maar dat is alleen maar goed voor het moréél zullen we maar zeggen ... toch zat er tussen onze 5 vissers, 1 vissers ( Frank ) bij die met toch naar mijn mening boven de rest uitstak en zijn vangsten goed wist binnen te halen.
Helaas moet ik er wel even bij vermelden dat het dankzij de stevige wind recht op het gezicht erg moeilijk vissen was met een feederhengel, er werden teveel beet registraties gemist vanwege de hevige wind.

Groetjes forum lid Jan,

Donderdag 02 Juni, (2011) - Het Spuikanaal

Zoals gezegd vandaag met Ludo naar het spuikanaal getrokken.
Ik had me deze maal eens voorgenomen om met de pellets te gaan proberen. Dit was een succes, heb er mooie brasems mee gevangen.
Ludo hield echter vol met zijn maden en ja hoor hij ving ook geregeld zijn vis, dus wij beiden gelukkig.
In de voormiddag nog even het bezoek van Jakke met zijn bengel en in de namiddag van Eddy (Canadian).

Wederom een leuke babbel gehad, goed weer en zo'n 30 tal vissen te samen,,, iedereen gelukkig.
Morgenavond eens proberen om een snoekbaars of paling te vangen.

Groetjes forum lid Luc,

Zondag 29 Mei, (2011) - De Driepoel in Geleen

Gisteren nog een keer op de driepoel gaan vissen met een nieuw voer. om 11:30 uur aangekomen. toen ik op de stek aankwam zaten 2 vrienden van mij daar al te vissen. Ik vroeg of ze al wat hadden en ze zeiden dat het niet veel deed. Daar toch maar alles opgezet en na een half uur had ik al een karper eraan. zo ging dat door tot een uur of 19:30 uur. Toen deed het niks meer en ben ik om 20:45 uur naar huis gegaan. De vangst bestond uit 5 mooie karpers.

Groetjes forum lid Robin,

Zaterdag 17 Mei, (2011) - Visvijver Ons Genoegen

Ben vandaag nog eens gaan feedervissen in ons genoegen, rond half negen ging mijn eerste korf in de plas. Direct had ik beet helaas was maar een baarsje. Terug maden aan de haak en ja weer beet van braesem die van de eerste foto, zo ik heb 10 brasems gevangen allemaal voor 12 uur. Heb nog veel beet gehad maar kon ze niet strikken was eerst met lang onderlijn bezig. Nadien met korte maar was ook niets ze bleven altijd mijn maden er af te halen.

Groetjes forum lid Mon,

Wij zijn altijd op zoek naar gezellige vissers, die hun vangstberichten en kennis eventueel willen delen met al onze forumleden, dus mocht u zich aangesproken voelen en totaal geen problemen hebben met het doorgeven van uw vangstberichten en kennis, dan meld je snel aan op ons visforum